wtorek, 14 lutego 2012

Kachori z nadzieniem groszkowym

Mam wielką słabość do potraw indyjskich, a tak rzadko je przyrządzam !
Przeglądając jednak ostatnio książeczkę przepisami, którą kupiłam gdzieś na wyprzedaży w Niemczech za 50 centów, postanowiłam zrobić coś nowego, pachnącego indyjskim bazarkiem z przyprawami. I tym sposobem poznałam cudowną przekąskę - kachori.
Choć nie opanowałam jeszcze do końca tego jak zrobić, by ciasto wokół nadzienia było takie cienkie, jak na zdjęciach, które obejrzałam chcąc dowiedzieć się czegoś więcej o kachori, to i tak szybko zdematerializowały się ze stołu. ;)
Można jeść na ciepło, z dodatkami lub bez. Na zimno też są pyszne i idealnie nadają się do tego, by zapakować je do szkoły lub pracy.

- 400g mąki
- 1 łyżeczka soli
- 1-2 łyżki cuminu
- 0,5 łyżeczki sproszkowanego chilli ( albo świeża papryczka chilli)
- 1/4 łyżeczki imbiru
- puszka konserwowego zielonego groszku / 150 gram mrożonego zielonego groszku
- 350ml wody
- olej do smażenia

Mąkę, wodę i sól ugniatamy, aby powstała zwarta, ale nie za twarda masa i odstawiamy pod przykryciem na około 20minut.
Groszek odsączamy/rozmrażamy i rozgniatamy widelcem, dodając do tego chilli, cumin i imbir.
Z ciasta formujemy kulki. W każdej z nich robimy wgłębienie, wkładamy masę groszkową i zakrywamy ciastem z kulki. Poprawiamy jeszcze nieco kształt i smażymy na głębokim oleju.


1 komentarz:

  1. wyglądają pysznie, nigdy nie jadłam, więc koniecznie muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń